Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2014

Αν είναι η αγάπη αμαρτία


Σε 5 μέρες θα έκλεινε τα 75 της χρόνια.
Χρόνια γεμάτα μουσική, έρωτες και πάθη. Μουσική δηλαδή.
Αλλά μας άφησε κι'αυτή.

Μία από τις ομορφότερες και πιο εκφραστικές φωνές της γενιάς της.

Η Κυρία Τζένη Βάνου γεννήθηκε Ευγενία Βραχνού, στις 10 Φλεβάρη του 1939 στην Αθήνα. Τ'όνομά της το άλλαξε εξαιτίας του πατέρα της, ο οποίος δεν ήθελε ούτε ν'ακούσει για τραγούδι και τραγουδίστριες.
Τη μάνα της δεν την έβλεπε από τότε που αυτή παράτησε τον πατέρα της.

Η μουσική την κέρδισε από την φυσικομαθηματική, όταν, στα 1958, γνώρισε τον μέντορά της Μίμη Πλέσσα. Αυτός είναι που την προώθησε και χάρη σ'αυτόν ξεκίνησε, στα 1959, σαν τραγουδίστρια ελαφράς ορχήστρας στο ραδιόφωνο.
Του Πλέσσα τραγούδι πρωτοτραγούδησε μπροστά σε κοινό, το "Τώρα", στα 1964, με το οποίο κέρδισε και το πρώτο βραβείο στο Φεστιβάλ Ελαφρού Τραγουδιού της Θεσσαλονίκης.

Κι'αυτό ήταν που τις άνοιξε τις πόρτες. Πολύ σύντομα καθιερώθηκε στο ελαφρύ ενώ, στα τέλη της δεκαετίας του '70, μεταπήδησε στο λαϊκό τραγούδι με την ίδια μεγάλη επιτυχία. Τότε περίπου (1982) είναι που γνώρισε και τον Τόλη Βοσκόπουλο, ο οποίος της άνοιξε τις πόρτες της Columbia και, άρα, της μεγάλης λαϊκής επιτυχίας.

Τα τελευταία 10 περίπου χρόνια είχε αποσυρθεί. Τον Αύγουστο του 2013 αφαίρεσε έναν όγκο απ'τον λαιμό της, κι'ενώ όλα φαίνονταν πως πήγαιναν καλά, στις αρχές του 2014, έπειτα από έντονους πόνους στη μέση, ξαναμπήκε στο νοσοκομείο, όπου διαπιστώθηκαν καρκινικές μεταστάσεις σ'όλο της το σώμα.
Χθες πέθανε.
Για όσα τραγουδήσαμε απ'αυτή την μεγάλη Κυρία.


Χίλιες Βραδιές
Οι Αμαρτίες Μου
Δεν Είσαι Εσύ
Να Μ' Αγαπάς
Άκουσέ Με
Το Τρένο Της Ζωής
Αν Είναι Η Αγάπη Αμαρτία
Έλα
Κι' Έκλεγε Μαζί Μου Ο Θεός
Σε Βλέπω Στο Ποτήρι Μου
Αν Σ' Αρνηθώ Αγάπη Μου
Ξύπνα Αγάπη Μου
Θα Είσαι Μήπως Εσύ;
Μη Με Ρωτάς
Ίσως Να Με Θυμάται
Διπλός Γλυκός Καημός
Το Περιστεράκι
Έρωτά Μου Ανεπανάληπτε
Τις Ώρες Που Σε Θέλω
Αγόρι Μου