Σάββατο, 16 Φεβρουαρίου 2013

Τα Τραγούδια Της Παρέας


 Άλλα ένα "ελληνικό σαββατοκύριακο" στη νταλίκα λατρείες.
Μ'ένα δίσκο σχετικά άγνωστο στους πολλούς, αν και δυο-τρία τραγούδια του έγιναν κλασσικά και διαχρονικά.

Τα Τραγούδια Της Παρέας είναι η πρώτη δισκογραφική εμφάνιση του σχωρεμένου Μάριου Τόκα στην ελλάδα. Αλλά και αλλού.
Φτάνοντας στην ελλάδα, στα 1976, ο Τόκας έψαχνε απελπισμένα να βρει ανθρώπους στις δισκογραφικές για ν'ακούσουν την δουλειά του. Αλλά δεν εύρισκε.
Μέχρι που 'πεσε πάνω στον Μανώλη Μητσιά. Που άκουσε το υλικό, του άρεσε πολύ και έπεισε την Columbia (με την οποία είχε συμβόλαιο) να το ηχογραφήσει.
Κι'έτσι γεννήθηκε ο δίσκος και ξεκίνησε η (μικρή η αλήθεια είναι) συνεργασία Μητσιά-Τόκα.

Ο δίσκος κυκλοφόρησε το Νοέμβρη του 1978 και ήταν ο επόμενος του Μητσιά, μετά το θρυλικό "Παρών"με τον Άκη Πάνου. Εκτός από τη μουσική, ο Τόκας υπογράφει και τους στίχους. Κι'αυτό είναι (κατά την άποψή μου) το αδύνατο σημείο του. Στίχοι τόσο απλοϊκοί που καταντούν βαρετοί. Αυτός είναι και ο λόγος που, μετά απ'αυτόν τον δίσκο, ο τόκας αφοσιώθηκε αποκλειστικά στη μουσική παρατώντας την στιχουργική. Απλά δεν το είχε.
Η ερμηνεία του Μητσιά αξεπέραστη. Όπως πάντα άλλωστε. Μ'αυτόν τον δίσκο επιστρέφει στο γνωστό του στυλ, όπως τον είχαμε αγαπήσει από τις μουσικές των Μούτση και Κελαηδόνη.
Στις δεύτερες φωνές, παρότι δεν αναφέρεται πουθενά στον δίσκο, είναι το "πουλαίν" του Μητσιά, μια τραγουδίστρια που ο Μητσιάς βοήθησε και προώθησε όσο κανένας άλλος, η Λιζέτα Νικολάου.
Η παραγωγή είναι του Νίκου Κιάμου, η ηχογράφηση έγινε στα studio της Columbia με ηχολήπτη τον Στέλιο τον Γιαννακόπουλο και σε ενορχήστρωση (και διεύθυνση ορχήστρας) του Τάσου του Καρατσάνη.
Αυτά τα λίγα και καλό μας σαββατοκύριακο

Ντελάλης
Άλλη Στράτα
Έκανες Το Λάθος
Κι Αμ Μας Τυραννά το Αγέρι
Οι Πίκρες Έρχονται
Μέρα-Νύχτα
Αλήτης
Σαν Τρένα
Χαράματα
Φωνάζουν Οι Γειτόνοι
Σύντροφέ Μου
Φτωχογειτονιές