Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2013

Φεγγάρι μου Καλοστραθιά (3)




Καλημέρα απεργοί μου. Όσοι από σας.
Δεν θα πω απολύτως τίποτα για τη σημερινή "γενική απεργία" και "συγκέντρωση" και άλλα τέτοια.
Η αηδία μου ξεπέρασε προ πολλού τα όριά της, οπότε ας κάνει ο καθένας όπως τραβάει η όρεξή του.
Αρνούμαι να πληρώνω την "πάρτη" του καθένα. Έδωσα και δεν δίνω άλλο.
Όσοι νοιώθουν πως πρέπει ν'αγωνιστούμε για μας και τα παιδιά μας και όχι για το βόλεμα κάποιων "αγωνιστών", θα συναντηθούμε. Οι άλλοι, ας περιμένουν μέσα στην αποχαύνωσή τους. Άλλωστε είναι νόμος της φυσικής : όσο πιο ψηλά (νομίζεις ότι) είσαι, τόσο πιο πολύ θα χτυπήσεις την κεφάλα σου πέφτοντας.

Σήμερα όμως, ένεκα του ότι πολλοί από μας δεν θα 'μαστε για πολλήν ώρα στο ιντερνέτι, είπα, συνεχίζοντας το κρητικό μας αφιέρωμα, ν'ασχοληθώ με μία θεματική.
Όσοι με ξέρουν, γνωρίζουν πως, ανήκοντας στη ντανταϊστική "σέχτα των άστρων", δεν έχω ιδιαίτερα καλές σχέσεις με το φεγγάρι. Κι'όταν λέμε φεγγάρι, δεν εννοοούμε τον συμπαθή πλανήτη-δορυφόρο τση γης, αλλά την έννοια που του δίνουν μερικοί (ως πολλοί) : ρομάντζες, πανσέληνοι και τέτοια χαζοβιόλικα.
Οι κρητικοί όμως, και δη οι μουσικοί, όπως όλοι οι υπόλοιποι άλλωστε, έχουν μια ιδιαίτερη σχέση με το φεγγάρι. Του μιλάνε ένα πράμα. Του εξομολογούνται. Ότι μπορεί να εξομολογηθεί.
Δεν θα σας ζαλίσω εξιστορώντας σας τι ακριβώς του λένε.
Θα σας χαρίσω μία μικρή επιλογή από κρητικές κουβέντες με το φεγγάρι.

Η φωτογραφία είναι το ακουμιανό φεγγάρι, τον Αύγουστο του 2009.
Για τους δυστυχείς μη γνωρίζοντες, Ακουμιανή Γυαλιά (ή Ακούμια) είναι μία από τις ομορφότερες παραλίες στον κόσμο. Στην νότια Κρήτη. Στο Νομό Ρεθύμνης.


Ψαραντώνης - Φεγγάρι Αλλάχει Και Τη Δεις
Μιχάλης και Νίκος Αλεφαντινός - Ζηλεύγω Σου Φεγγάρι Μου
Βαγγέλης Πυθαρούλης - Με Το Φεγγάρι Συζητώ
Δημήτρης Βακάκης - Χαμήλωσε Φεγγάρι Μου
Βασίλης Σκουλάς - Πολλές Φορές Φεγγάρι Μου
Γιώργος Παπαδάκης - Φεγγάρι  Μου Καλοστραθιά
Γιάννης Νικολάου/Κώστας Χρονάκης - Του Φεγγαριού
Νίκος Γωνιανάκης - Φεγγάρι Μου
Βασίλης Σταυρακάκης - Φεγγάρι Τόσα Μυστικά
Νίκος Σωπάσης - Φεγγάρι μου