Όπως είπα και στην αρχή του ψιλο-αφιερώματος στους REM, η νταλίκα θέλει να μοιραστεί μαζί σας τα "άγνωστα" albums τους, για να δούμε (και κυρίως ακούσουμε) πτυχές τους που ίσως δεν ξέρουν οι πολλοί, έξω από τα πασίγνωστα κομμάτια.
Το Reckoning είναι το δεύτερο studio album τους.
Ηχογραφήθηκε μέσα σε 14 μέρες, πάλι στα studios του παραγωγού τους Mitch Easter (μαζί με τον Don Dixon), από 8 Δεκέμβρη 1983 μέχρι 16 Γενάρη 1984 (με 15ήμερη διακοπή για τα Χριστούγεννα).
Κυκλοφόρησε στις 9 Απρίλη 1984.
Το παρασκήνιο μας λέει αρκετά πραγματάκια : οι REM εκείνη την εποχή είχαν πέσει σε δημιουργικό οργασμό. Έφκιαναν μέχρι και 3 τραγούδια τη βδομάδα και παράλληλα περιόδευαν ακατάπαυστα. Έπρεπε λοιπόν να βγάλουν νέο δίσκο. Η εταιρεία τους πίεζε, κι'αυτό είναι ένα θέμα που θα το αναλύσουμε αργότερα. Ξεκίνησαν λοιπόν ηχογραφήσεις με παραγωγό τον Elliot Mazer (παραγωγό του Neil Young) στην Καλιφόρνια, και η σκέψη ήταν να κυκλοφορήσει διπλός δίσκος, αφού είχαν ήδη ηχογραφηθεί 22 τραγούδια.
Η μπάντα όμως δεν τον πολυγούσταρε τον Mazer γιατί και αυτός δεν πολυκαταλάβαινε το μουσικό τους ύφος.
Οπότε;
Οπότε ξαναγύρισαν στον Easter και τη Βόρεια Καρολίνα και ηχογράφησαν μονό δίσκο. Δίσκο πάρα πολύ καλό, με τον ήχο που σιγά-σιγά καθιερωνόταν σαν trade mark. Δίσκο που τους καθιέρωσε στο Αμέρικα και που ταξίδεψε στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού (κυρίως Αγγλία) προετοιμάζοντας την μεγάλη συνέχεια.
Δίσκος (λέω εγώ) που περιέχει ένα από τα ομορφότερα διαμάντια τους (So Central Rain) εκτός των άλλων.
Και μια πληροφορία για τους πιο ενδιαφερόμενους : ο Easter, επειδή λάτρευε τα live της μπάντας, αποφάσισε, στο νέο δίσκο, να χρησιμοποιήσει την τεχνική της binaural ηχογράφησης, για να αναπαραστήσει κάτι σαν live. Binaural είναι η ηχογράφηση όπου ο ηχολήπτης, εκτός του κανονικού μικρόφωνου, χρησιμοποιεί και ένα δεύτερο τοποθετημένο στον χώρο και έτσι δημιουργεί στον ακροατή την αίσθηση ότι βρίσκεται μέσα στο studio. Μερικοί το μπερδεύουν με το stereo sound, αλλά η binaural ηχογράφηση δεν μπορεί ν'ακουστεί σωστά από δύο (άρα stereo) ηχεία. Η binaural πρέπει ν'ακούγεται με surround ηχοσύστημα.
Τι άλλο; Α, ναι. Το εξώφυλλο είναι ένα φίδι με δύο κεφάλια, που ζωγράφισε ο Michael Stipe και που το έδωσε στον αρτίστα Howard Finster για να το χρωματίσει. Το αποτέλεσμα δεν του άρεσε και πολύ, αλλά, τελικά έγινε εξώφυλλο.
Τέλος να πούμε, πως επανακυκλοφόρησε στα 1992, όταν οι REM ήταν πια παγκόσμια γνωστοί, με bonus tracks. Όποιος ενδιαφέρεται γι'αυτά του τα στέλνω. Εδώ παίζουμε το αυθεντικό βινύλιο.
Harborcoat
7 Chinese Bros
So Cental Rain (I'm sorry)
Pretty Persuasion
Time After Time (AnnElise)
Second Guessing
Letter Never Sent
Camera
(Don't go back to) Rockville
Little America
7 Chinese Bros
So Cental Rain (I'm sorry)
Pretty Persuasion
Time After Time (AnnElise)
Second Guessing
Letter Never Sent
Camera
(Don't go back to) Rockville
Little America