Τρίτη 26 Ιουλίου 2011

Bringing it All Back Home [2-6]


Για τούτη τη δεύτερη μέρα του αφιερώματος, ήθελα να πω μερικά πράγματα για μερικούς που απεταξάμην σπουδαίους μουζικάντηδες λόγω κάποιων μετέπειτα ή προέπειτα (δικιά μου λέξη) συμπεριφορών τους.
Δεν θα το κάνω όμως. Ίσως αύριο.
Σήμερα, Τρίτη του Αλλάχ, η νταλίκα σας χαρίζει τον σημαντικότερο δίσκο του Bob Dylan.

Αν υπάρχουν μια χούφτα δίσκοι που σημάδεψαν τη μουσική και που, μέχρι σήμερα, χρησιμοποιούνται ως απόλυτα σημεία αναφοράς για όλους όσοι ασχολούνται μ'αυτήν, το Bringing it All Back Home είναι ένας απ'αυτούς.
Πράγματι, μ'αυτόν τον δίσκο, ο Dylan, ανακατεύοντας μαγικά την rock'n'roll παράδοση με τα σύγχρονα (της εποχής του) ακούσματα, δημιούργησε, έτσι απλά και όμορφα, ένα νέο είδος rock μουσικής που, μετέπειτα, βρήκε εκατοντάδες μιμητές. Γι'αυτό, αυτός ο δίσκος αναφέρεται από πολλούς και σπουδαίους μουσικοκριτικούς σαν "ένας από τους μεγαλύτερους στην ιστορία της rock".

Ηχογραφήθηκε στη Νέα Υόρκη (13-15 Γενάρη 1965), ενώ όλα τα τραγούδια γράφτηκαν το καλοκαίρι του 1964 στο σπίτι του μάνατζέρ του Albert Grossman στο Woodstock. παρέα με την Joan Baez. Κυκλοφόρησε στις 27 Μάρτη του ίδιου χρόνου. Είναι δε το πέμπτο studio album του Dylan.
Χωρίζεται σε δύο μέρη. Στην πρώτη πλευρά του δίσκου (1-7) τα τραγούδια είναι "ηλεκτρικά", συνοδευόμενα δηλαδή από ηλεκτρικά όργανα, κάτι που καθιέρωσε ο Dylan στην folk-rock πορεία του. Η δέυτερη πλευρά (8-11) περιλαμβάνει ακουστικά διαμάντια, τα οποία ο Dylan δεν ήθελα με την καμία να τα ντύσει με ηλεκτρικούς ήχους.
Είναι περιττό να μιλήσουμε για τα τραγούδια του δίσκου. Και μόνη η tracklist αρκεί για να καταλάβει κανείς για τι πράγμα μιλάμε.
Πλασαρίστηκε στο #31 της λίστας με τα 500 καλύτερα albums όλων των εποχών του Rolling Stone Magazine, ενώ, για την ιστορία, να πούμε πως η κυκλοφορία του συμπίπτει με το τέλος των κοινών συναυλιών του Bob Dylan με την Joan Baez, μιας και η δημοτικότητά του τον έκανε και καβάλησε το καλάμι. Να πούμε βέβαια επίσης, πως εκτός της μεγαλομανίας του, ρόλο έπαιξε και το γεγονός ότι είχε πλέον απομακρυνθεί από την καθαρή folk της Baez.

Να πούμε τέλος, ότι η φωτογραφία του εξώφυλλου είναι ένα ολόκληρο σενάριο από μόνη της, αφού το κάθε αντικείμενο έχει τη δική του σημειολογική σημασία. Η κυρία μαζί του είναι η γυναίκα του μάνατζέρ του Sally Grossman.

Subterranean Homesick Blues
She Belongs to Me
Maggie's Farm
Love Minus Zero
Outlaw Blues
On the Road Again
115th Dream
Mr Tambourine Man
Gates of Eden
It's Allright Ma, I'm Only Bleeding
It's All Over Now Baby Blue