Πέμπτη 12 Μαΐου 2011

Mystery Train


Μυστήριο τρένο αυτή η ταινία (όνομα και πράμα).

Να ξεκαθαρίσουμε κάτι εξ αρχής ίνα μην παραξηγηθούμε : οτιδήποτε φκιάνει ο Jim Jarmusch εμένα δεν με αρέσει εξ ορισμού. Αλλά τι θέτε; Είμαι ένας εμπαθής και τιμή μου και καμάρι μου. Αλλά αυτός ο τύπος δεν με άρεσε από τότε που (με το ζόρι) είδα το Down by Law. Υπερβολή και άγιος ο Αλλάχ. Ατάκες στα όρια του γελοίου και άγιος ο Κρίσνα. Ε! και τούτη εδώ μια από τα ίδια.

Το Mystery Train θέλει να λέγεται τρίπτυχο, όπου 3 ιστορίες ανακατεύονται με φόντο το Memphis (Tennessee) και με αφίσες του βασιλιά Elvis. Σιγά τα ωά λέω εγώ. Και συμπληρώνω, πως Tarantino δεν μπορεί να υπάρξει άλλος (το πιάσατε το υπονοούμενο έτσι;). Οι δε Joe Strummer (ex Clash και μαγικός στο ρόλο του άνεργου εγγλέζου) και Screamin' Jay Hawkins ίσα που σώζουν την παρτίδα.

Πρωτοβγήκε στις αίθουσες στις 13 Μάη του 1989 και κέρδισε κάτι ψιλο-βραβειάκια ανεξάρτητης παραγωγής στις Κάννες (και δυο αβγά Τουρκίας).

Σε ότι αφορά τη μουσική, εδώ σταματάμε λιγάκι και λέμε ένα τεράστιο ρισπέκτ. Η ταινιούλα ανήκει στην κατηγορία "μάπα το καρπούζι - γαμάτο το πεπόνι". Ο John Lurie (γνωστός στην πιάτσα) έφκιασε ένα music score από τα λίγα. Αν σ'αυτόν προσθέσετε και λίγο Elvis αλλά και τον χιλιο-χιλιο-λατρεμένο Otis Redding (στο θεϊκό Pain in my Heart), τον Κύριο Roy Orbisson και μερικούς άλλοι, έχετε ένα soundtrack που δεν πρέπει να λείπει από τους λάτρεις του είδους (αυτό δεν είναι δικό μου, είναι κλεμμένο).

1. Mystery Train - Elvis Presley
2. Mystery Train - Junior Parker
3. Blue Moon - Elvis Presley
4. Pain In My Heart - Otis Redding
5. Domino - Roy Orbison
6. The Memphis Train - Rufus Thomas
7. Get Your Money Where You Spend Your Time - Bobby Blue Bland
8. Soul Finger - The Bar-Kays
9. Mystery Train - Suite
10. Tuesday Night In Memphis - Suite
11. Girls - Suite
12. Italian Walk
13. A Lawyer Can't Take You To Another Planet - Suite
14. Dream Sun King
15. Chaucer Street
16. Tuesday Night In Memphis