Δευτέρα 2 Απριλίου 2012

Όπου Αγαπάς Και Όπου Γης


Σήμερα η ανάρτηση έχει μπόλικια νοσταλγία λατρεμένοι μου.
Αλλά και Κυκλάδες, και θάλασσα και καλοκαίρια ξυπόλητα στα πλακόστρωτα της Νάξου και της Σύρας.

Και μιας ανεπιστρεπτί περασμένης νιότης, μέσα από άνθρωπους που χάθηκαν νωρίς.

Η Μαρία Αναματερού είναι η κόρη του Δημήτρη. Ο Δημήτρης μου είναι ο σταυραδελφός μου, ο πρωτότοκος γιος των λατρεμένων μου νονών, του Μιχέλη και της Μαρίας. Αξώτες απ'την Απείρανθο.
Η οικογένεια αυτή δεν υπάρχει πια. Χάθηκε μέσα σε 6 μήνες.
Πρώτα ο Μιχέλης, μετά ο Σιδερής (ο αγαπημένος μου Σιδερής, ο μικρότερος γιος) και στο τέλος η νονά μου, η Μαριώ, που δεν άντεξε τόσο χαμό.

Κι'έμεινε ο Δημήτρης, με την γλυκιά γυναίκα του. Και το Μαράκι μας. 
Μια καταπληκτική φωνή, μια πανέμορφη γυναίκα, ένα εξαιρετικό παιδί.
Ο Δημήτρης από μικρός λάτρευε τη μουσική. Η κόρη του απλά την έκανε ζωή της.
Γράφει μουσική, τραγουδάει, αλλά, κυρίως, διασκευάζει τις κυκλάδες και τη μικρασία μ'ένα μοναδικό τρόπο.
Συγχωρείστε μου την υποκειμενικότητα, αλλά ακούστε την και θα με θυμηθείτε.

Το Όπου Αγαπάς Και Όπου Γης είναι το πρώτο studio album της. Κυκλοφόρησε το Μάη του 2011 και την ενορχήστρωση-διασκευή των δημοτικών τραγουδιών υπογράφει ένας πολύ μεγάλος πανεπιστημιακός καθηγητής και δάσκαλος βιολιού : ο Θεολόγος Μιχελλής.
Σε τρία τραγούδια του δίσκου τους στίχους υπογράφει ο πατέρας της Δημήτρης Αναματερός και τη μουσική η ίδια.

Δεν θα σας πω άλλα. Μόνο τούτο : η Μαριώ πρέπει να χαμογελάει εκεί πάνω με την εγγόνα της.
Κι'αν ήθελα να το παίξω μουσικοκριτικός, θα έγραφα αυτό : "Κάθε τόσο (όχι πολύ συχνά) φτάνει στα ηχεία μου μια εντυπωσιακή φωνή. Φωνή που μπορεί να πιάσει τις λέξεις από τα μαλλιά και να τις κάνει να πετάξουν προς όλες τις κατευθύνσεις. Σε αυτό το cd λοιπόν, οι λέξεις τρέχουν αίματα, στάζουν έρωτες και δάκρυα, πιτσιλίζουν αλμυρά νερά, χορεύουν, προσεύχονται, σπαράζουν και κάνουν τέλος πάντων όλα όσα μπορούν μόνο όταν κάποια φωνή αρθρώσει ψυχωμένα τα φωνήεντά τους".

Όπου Αγαπάς Και Όπου Γης
Δεν Ξημερώνεις
Το Άρωμα (του Μπιλάλη)
Κατσιφορας
Σέρβικα
Εσύ Είσαι Ακόμα Μακριά
Στόμα Ζάχαρη και Μέλι
Το Γιασεμί
Μοιρολόϊ (Απειρανθίτικο)
Δάκρυ Αγαπημένο
Sareri Hovin Mernem
Ο Σκοπός Του Καπετάν Σιδέρη
Του Θερισμού 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια: