Τετάρτη 20 Αυγούστου 2014

Amor Ti Vie (part.1), 1903-1910


Καλημέρα κοχύλια μου.

Enrico Caruso η νταλίκα έχει ξαναπαίξει. Παρά το προχωρημένο μου αλτσχάϊμερ, είμαι βέβαιος πως αποκλείεται να μην έχω κάνει αφιέρωμα στον μεγαλύτερο τενόρο όλων των εποχών.
Αλλά, όπως μου συμβαίνει κάποιες φορές, δεν μπορούσα ν'αρνηθώ μια τέτοια παραγγελιά. Και για τον συγκεκριμένο αλλά και για τον εντολέα της παραγγελιάς. Την κοράκλα μου την Νάνσυ.
Κι'επειδής το λεπόν είμαι βέβαιος πως έχω ήδη ασχοληθεί με τα βιογραφικά του, λέω να σας πω δυο κουβεντούλες για τη θέση του ανάμεσα στους μεγάλους τενόρους.
Είναι πρώτος μακράν.
Και δεν το λέω εγώ. Το λένε οι ειδικοί, αυτοί δηλαδής που γνωρίζουν τα των φωνών και της όπερας.
Το μαρτυράει μια 25χρονη καριέρα, όπου εμφανίστηκε σε όλες ανεξαιρέτως τις τεράστιες σκηνές του κόσμου, ερμηνεύοντας όλα σχεδόν τα μεγάλα ρεπερτόρια.
Και είναι, τέλος, ο μεγαλύτερος γιατί, ακόμα κι'αν πέθανε νεότατος (στα 48 του), ακόμα κι'αν οι πάμπολλες ηχογραφήσεις του δεν θα μπορούσαν να έχουν την ποιότητα των ηχογραφήσεων των σύγχρονων (και τεράστιων) τενόρων, το βαρύτονο μέταλλο της φωνής του παραμένει μέχρι και σήμερα απλά αξεπέραστο.
Αυτά τα λίγα γι'αυτόν τον τιτάνα.
Ο ήχος που θ'ακούσετε, παρότι remastered και digitalised, δεν είναι τόσο καλός. Κι'αυτό γιατί σήμερις σας χαρζω ηχογραφήσεις του από τα 1903 έως τα 1910. Όσο "κακές" κι'αν είναι όμως, αποδεικνύουν την τεράστια φωνή του.
Στο δεύτερο μέρος θα παίξουμε μεταγενέστερες.
Για την Νάνσυ μας.

Εδώ το κατεβάζετε.

Giordano - Fedora (Amor Ti Vie)
Puccini - La Boheme (Act 1)
Gounod - Faoust (Act 3 Salut)
Verdi - Il Trovatore (Act 3)
Donizetti - La Favorita (Act 4)
Verdi - La Forza Del Destino (Act 2)
Meyerbeer - L'Africaine (Act 4)
Giordano - Andrea Chenier (Act 5)
Leoncavallo - I Pagliacci (Act 3)
Verdi - Rigoletto (Act 1)
Verdi -  Rigoletto (Act 3)
Verdi - Il Trovatore (Act 5)
Verdi - Aida (Act 3)
Puccini - Tosca (Act 1)
Puccini - Tosca (Act 3)
Puccini - Tosca (Act 4)
Verdi - La Forza Del Destino (Act 4)
Goldmark - Die Konigin Von Saba (Act 1)
Bizet - Carmen (La Fleur Qui Tue)