Τρίτη 27 Μαΐου 2014

Εσύ είσαι η αιτία


Καλημερούδια καλά μου παιδάκια.
Πάλι αλλάζει το πρόγραμμα των αναρτήσεων, αλλά, τι τα θέτε; Είμαι άστατος πολύ, που λέει και το τραγούδι. Τρεξίματα, εκλογές και άλλα διάφορα, δεν μας αφήνουν ν'αγιάσουμε.

Σήμερις, στην σαγκά μας "Η Ελλάδα στους Έλληνες", είμαι εις την ευχάριστον θέσιν να εκπληρώσω μια παραγγελιά, του φίλου μου του Αντρέα από την Χιλή. Μην κάνετε σαν χλανοι ρε! Η νταλίκα έχει και υπερπόντιους αναγνωστοακροατές.
O Αντρέας που λέτε, ζει στην Χιλή τα τελευταία 40 χρόνια όταν, ναυτικός ών, γνώρισε την συμβία (χιλιανή) και σπιτώθηκε στο Σαντιάγο. Ε, και μόνο που σκέφτομαι πως στην ρούγα του Σαντιάγκο θ'ακούν οι χιλιάνοι Μαίρη Λίντα φτιάχνομαι.

Γιατί αυτήν μου εζήτηξεν ο Αντρίκος, και η νταλίκα του κάνει την παραγγελιά με μεγάλη ευχαρίστηση.
Πολλά δεν χρειάζεται να σας πω για τούτη την πολύ μεγάλη Κυρία του λαϊκού μας τραγουδιού.
Γεννήθηκε Μαίρη Δημητρακοπούλου, στα 1935, με καταγωγή από την Ηλεία. Ξεκίνησε τα πάλκα στα 14 της, στα 1949, με την ορχήστρα του Κώστα Καπλάνη. Σταθμός στην καριέρα της ήταν η γνωριμία της με τον Μανώλη Χιώτη, πάνω στον οποίο βάσισε το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος της καριέρας της, αφού αυτός είναι που της χάρισε τις μεγαλύτερες επιτυχίες της. Τον Χιώτη τον παντρεύτηκε κι'όλας, στα 1958, αλλά χώρισαν δεκα (σχεδόν) χρόνια αργότερα.
Δεν ήταν όμως μόνον ο Χιώτης. Η Λίντα εξελίχτηκε σε ιδανική ερμηνεύτρια των τραγουδιών του Μίκη Θεοδωράκη, με την "Απαγωγή" του οποίου κέρδισε και το Φεστιβάλ Τραγουδιού στα 1961.
Έχει πει και αρκετά του Μάνου Χατζιδάκι.
Η πρώτη της ηχογράφηση έγινε με το "Πικρό Ποτήρι" του Κώστα Καπλάνη και, από τότε, μέχρι τα 1997, μετρά πάνω από 50 δίσκους (προσωπικούς ή συμμετοχές).

Άλλο τι δεν έχω να προσθέσω και γράμματα γνωρίζω.
Το αφιερωματάκι έγινε με προσωπικές επιλογές τραγουδιών και είναι όλο για τον Αντρίκο, με την ευχή κάποτε ν'ανταμώσουμε από κοντά.

Εδώ το κατεβάζει όποιος γουστάρει

Είχα Φυτέψει Μια Καρδιά
Άσε Με Να Σε Φιλήσω
Εσύ Είσαι η Αιτία
Αν Θυμηθείς Τ' Όνειρό Μου
Γράμματα Που Στέλνεις
Η Τελευταία Νύχτα
Η Φτώχεια Θέλει Καλοπέραση
Θα Μου Βάλεις Την Κουλούρα
Περασμένες Μου Αγάπες
Δεν Θέλω Πια Να Ξαναρθείς
Λαός Και Κολωνάκι
Πάρε Με Στο Τηλέφωνο
Νύχτα Χωρίς Ξημέρωμα
Μυρτιά
Στο Παραθύρι Στέκοσουν
Θεσσαλονίκη Μου
Ηλιοβασιλέματα
Αφού Το Θες