Κυριακή, 25 Νοεμβρίου 2012

Εμπάργκο


Επιστροφή στα ελληνικά της Κυριακής λατρείες.
Με τον μεγαλύτερο ποιητή της γενιάς μου, πάντα σύμφωνα με την ταπεινή μου άποψη. Κι'επειδής τα πάντα είναι υποκειμενικά, αφήστε με εμένα να γουστάρω τέτοιους ποιητές και πάτε εσείς να απολαύσετε Καρούζους και Αναγνωστάκηδες. Και μην ξεχάσετε το λεξικό, γιατί είπαμε : καλή ποιίηση είναι αυτή που δεν καταλαβαίνουμε τα μισά. Η άλλη είναι για την πλέμπα.

Εδώ μιλάμε για έναν πάρα πολύ μεγάλο δίσκο, αφού πρόκειται για συνεύρεση ιερών τεράτων κι'ενός τερατακίου.

Το Εμπάργκο γεννήθηκε από την συνεργασία του Θάνου Μικρούτσικου με τον Άλκη Αλκαίο. Πρόκειται στην ουσία για την πρώτη ολοκληρωμένη συνεργασία τους. Για τον Αλκαίο δεν έχω να πω περισσότερα, εξόν απ' αυτά που είπα στον πρόλογο. Για τον Μικρούτσικο, να πω ότι και μ'αυτόν τον δίσκο κολυμπάμε στα περίπου γνωστά νερά των προηγούμενων δουλειών του, με μόνη διαφορά πως, με το Εμπάργκο, αρχίζει να "τζαζίζει" περισσότερο, μιας και ο δίσκος είναι μεν πολιτικοποιημένος, αλλά με την δέουσα πλέον απόσταση από τα πρώτα (άγρια) χρόνια της μεταπολίτευσης.
Ερμηνευτές είναι η σχωρεμένη Μαρία Δημητριάδη, ο λατρεμένος Κώστας Κάραλης, ο Βλάσσης Μπονάτσος (για όσους νόμιζαν πως ο επίσης σχωρεμένος Βλάσσης έκανε μόνο παπαριές) και ο ίδιος ο συνθέτης.
Όμως, το magic touch, την υπέροχη παραπάνω πινελιά σ'αυτόν τον δίσκο δίνει ένας άλλος μεγιστοτεράστιος, ο Μανώλης Μητσιάς, που ερμηνεύει εδώ την αμίμητη Πιρόγα του Αλκαίου, Ερωτικό μέσα στον δίσκο. Ένα από τα μεγαλύτερα κομμάτια στην ιστορία της ελληνικής μουσικής.
Για όσους δεν το ξέρουν, το Κακοήθες Μελάνωμα, που ερμηνεύει ο ίδιος ο συνθέτης, είναι ευθεία αναφορά στη μνήμη του μεγάλου Νίκου Πουλαντζά (1936-1979), ο οποίος είχε αυτοκτονήσει δύο χρόνια πριν την ηχογράφηση του δίσκου.
Επίσης, πάλι για όσους δεν ξέρουν, στην Ωδή σ'ένα Δρομέα Ημιαντοχής, ο Μικρούτσικος στην ουσία αναφέρεται στον Διονύση Σαββόπουλο, όχι και τόσο κολακευτικά, με αποτέλεσμα την αντιπαράθεσή τους (που ψιλο-κρατάει ακόμα).
Τέλος, η Εισαγωγή, το πρώτο κομμάτι δηλαδής του δίσκου, είναι σε ποίηση του μεγάλου Βλαντιμίρ Βλαντιμίροβιτς Μαγιακόφσκι (1893 - 1930).

Η ηχογράφηση έγινε μεταξύ Μάη και Νοέμβρη του 1982 στο studio ERA με τον Κώστα τον Φασόλα στους ήχους. Ο δίσκος κυκλοφόρησε τον Δεκέμβρη της ίδιας χρονιάς.
Το εξώφυλλο είναι μια δημιουργία του Εργαστηρίου Γραφικών Εφαρμογών


Εισαγωγή
Κακοήθες Μελάνωμα
Μες Στο Χημείο Του Μαγιού
Ερωτικό
Ταπεινό Ρέκβιεμ Για Το Μέλλον Ή Το Άλλο Πρόσωπο Ενός Αυτόνομου
Γαμμαγραφία
Σκάντζα
Πρωϊνή Ή Βραδινή Σερενάτα
Ωδή Σ' Ένα Δρομέα Ημιαντοχής
Χαρούμενο Τραγούδι Για την Σύλβια Πλαθ
Μεταμεσονύχτιο
Υστερόγραφο